NASI AMBENG ISTIMEWA

NASI AMBENG ISTIMEWA
HANYA DI RIVERSTONE ECO RESORT. Hutan Lipur Sungai Tua, Batu Caves, Selangor. 013-2080833, 03-92022672

Wednesday, February 24, 2010

2nd Generation Photographer

S

Sepanjang Jalan Kenangan KL- Teluk Intan

K

Lanjutan dari Outing Boss & Family pada 31 Januari lalu, selain dari lawatan ke cawangan terbaru Mee Rebus Mastan Ghani di Langkap, anak gadis kesayangan boss Natasha Atiqah Mohamed Ashari, yang baru dibelikan kamera Nikon D90 pada 18 Jan 2010 sebagai hadiah ulang tahun kelahirannya yang ke 18, telah membuahkan hasil. Mengetahui saja anaknya berminat dengan kamera, boss pun terus beli kamera ni.

Maklumlah boss ni kan bekas photographer handal...pernah menang tak kurang dari 30 pertandingan fotografi tempatan, untung jadi anak fotographer...dan tak sia-sia boss ajar anak dia, lihatlah hasil kreativiti Natasha Atiqah yang boleh dikategorikan sebagai memuaskan ini...hayati keindahannya.


Subuh hening di Kampung Selabak - Teluk Intan, Perak.



Teratai .....


Dalam perjalanan dari Sabak Bernam ke Teluk Intan, di depan Kilang Kelapa Sawit Unitata.



Sekinchan.... Memori lama ....
D
Di sini dan di tempat inilah boss pernah menang pertandingan fotografi hasil dari rakaman aktiviti harian penanam padi di sini....mungkinkah sejarah akan berulang?
Pohon kekabu...kalau ada yang tak pernah tau, inilah pokok kekabu. Aku masih ingat lagi masa kecik dulu, mak selalu kata kat pokok kekabu ni kalau malam ada pontianak bertenggek dan gelak mengilai. Tambahan pula batangnya sering mengeluarkan getah yang melekit...sah la memang pokok ni berhantu!....





Senja di muara Sungai Perak.
S
Sori la boss.....aku kalau tengok gambar-gambar macam ni feeling sikit la....senja di Teluk Intan, banjir di Teluk Intan....semuanya mengamit kenangan silam semasa di Sek Men Seri Perak dulu...zaman remaja, teman seperjuangan...semuanya masih segar dalam ingatan.




2 comments:

  1. Eine faszinierende Diskussion lohnt sich zu kommentieren. Ich denke, dass Sie mehr zu diesem Thema schreiben sollten, es ist vielleicht kein Tabuthema, aber normalerweise sprechen die Leute nicht über solche Themen. Zum nächsten! Die besten Wünsche!!

    ReplyDelete

"Sila tinggalkan komentar anda"