NASI AMBENG ISTIMEWA

NASI AMBENG ISTIMEWA
HANYA DI RIVERSTONE ECO RESORT. Hutan Lipur Sungai Tua, Batu Caves, Selangor. 013-2080833, 03-92022672

Wednesday, March 9, 2011

Riverstone Survival dan Smart Camp semai nilai positif remaja

Flying Fox

INFO


* Kem bagi peserta tujuh hingga 12 tahun diadakan pada 14-16 Mac in

* Kem bagi peserta 13 hingga 19 tahun berlangsung pada 18 hingga 20 Mac ini.

* Riverstone Eco Resort terletak di kawasan hutan lipur Ulu Yam, berhampiran Batu Caves.

* Turut menawarkan pakej rumah terbuka hari raya untuk individu dan berkumpulan pada harga berpatutan.

* Sedia menerima tempahan bagi menganjurkan pelbagai majlis antaranya, perkahwinan, ulangtahun perkahwinan, harijadi, perjumpaan keluarga dan hari keluarga dan program motivasi.

* Menyediakan penginapan ala kampung yang boleh menampung sehingga 90 penghuni dan dewan yang boleh memuatkan 200 orang.

* Kemudahan surau disediakan.

* Maklumat lanjut layari http://www.riverstoneecoresort.blogspot.com/



Atas sambutan dan permintaan ramai, Riverstone Eco Resort sekali lagi menganjurkan kem motivasi pelajar sempena musim cuti sekolah Mac ini bagi mengisi masa lapang dengan program dan aktiviti berfaedah.

Program kali ini tetap dengan matlamat yang sama iaitu memberi input kepada remaja mengenai pengetahuan dan amalan nilai murni supaya dapat melahirkan remaja yang seimbang dunia dan akhirat.

Bagaimanapun, untuk kali ini penganjur memperkenalkan pendekatan berbeza iaitu membahagikan peserta kepada dua peringkat mengikut tahap umur mereka.

Bagi peserta tujuh hingga 12 tahun mereka boleh menyertai Riverstone Smart Camp yang akan diadakan selama tiga hari dua malam mulai 14 Mac manakala peserta berumur 13 hingga 19 tahun boleh mengikuti Riverstone Survival Camp pada 18 hingga 20 Mac ini.

Pengarah Program, Hamidah Asararuddin berkata, kedua-dua program itu akan dijalankan mengikut modul yang berbeza bersesuaian dengan umur peserta.


Beliau berkata, program itu bertujuan melahirkan remaja yang berkeyakinan, dedikasi, berdikari dan berdisiplin, tinggi motivasi diri, menghormati orang tua dan mengamalkan nilai-nilai murni dalam kehidupan seharian.

Hamidah menjelaskan, antara pengisian program ialah permainan simulasi, solat berjemaah, riadah, kuliah Subuh dan Maghrib. Turut diadakan ialah aktiviti rekreasi dan riadah seperti berjalan malam, merentas halangan, Flying Fox dan permainan paintball.
"Aktiviti untuk peserta berusia 13 hingga 19 tahun lebih mencabar kerana selain dibawa berkhemah di dalam hutan, mereka akan diminta hidup secara 'survival' dengan hanya menggunakan peralatan yang ada disekitar mereka. Contohnya, memasak nasi dlam buluh dan merebuh telur dalam tanah," katanya.

Peserta akan ditempatkan di Riverstone Eco Resort di Hutan Lipur Ulu Yam dikelilingi suasana persekitaran alam semula jadi yang segar dan menyamankan. Peserta diminta membawa keperluan diri seperti pakaian dan kasut sukan, pakaian/keperluan untuk sembahyang, pakaian tidur termasuk kain batik dan pelikat, barangan mandian selimut dan cadar.

Mereka yang berminat boleh menghubungi Juliana di talian 03-92004181 atau 013-2080833 untuk maklumat lanjut dan pendaftaran.


-

No comments:

Post a Comment

"Sila tinggalkan komentar anda"