NASI AMBENG ISTIMEWA

NASI AMBENG ISTIMEWA
HANYA DI RIVERSTONE ECO RESORT. Hutan Lipur Sungai Tua, Batu Caves, Selangor. 013-2080833, 03-92022672

Wednesday, August 3, 2011

40 hidangan istimewa

Bufet berbuka puasa di restoren D'River, Riverstone Eco Resort Batu Caves, Selangor


Peminat masakan kampung dan trdisional Jawa pasti tidak mahu melepaskan peluang menikmati hidangan bufet berbuka puasa di restoran Riverstone Eco Resort (RER) di Hutan Lipur Sungai Tua Batu Caves, Selangor yang menawaran 40 hidangan istimewa.


Pengurus Besar RER, Hamidah Asararuddin, berkata beliau memilih masakan Jawa dan kampung kerana ia ramai peminat, selain sesuai dengan konsep resort yang bercirikan alam semula jadi.


Hidangan bufet Ramadan ditawarkan pada harga RM40 (dewasa) dan RM25 (kanak-kanak). Dimulakan dengan hidangan pembuka selera pecel mbah wedok, pelangan disaran berbuka terlebih dulu sebelum menunaikan solat maghrib di surau disediakan.


Nasi puteh dihidangan dengan ikan patin masak pempoyak. ayam panggang Wak kanny, daging semur mbah lanang serta ikan asam pedas.


Anda pasti tidak mahu melepaskan peluang menimati nasi ambeng selabak. Nasi putih disusun molek dalam dulang pelbagai lauk wajib seperti ayam masak kicap dan sambal goreng sementara daun pisang yang dijadikan pelipik nasi mengeluarkan aroma membangkit selera.


Turut disediakan hidangan pencuci mulut seperti laksa Teluk Intan, bubur pulut hitam dan kolak pisang serta air batu campur, minuman kordial serta teh tarik.


Setiap Isnin hingga Jumaat, kambing panggang disediakan sementara Jumaat hingga Ahad, Wedang Sere iaitu minuman berasaskan herba yang antara khasiatnya untuk melancaran peredaran darah.


Bagi yang belum pernah ke sana anda boleh menggunakan Lebuh Raya Lingkaran Tenggah Kedua (MRR2) atau menyusuri Jalan Kuching menuju Batu Caver dan ikut papan dtanda ke arah Hutan Lipur Sungai Tua . Batu Caves, Selangor.


Maklumat lanjut atau tempahan hubungi

03 - 92004181 atau

013- 2080833 atau layari

www.riverstoneecoresort.com atau

www.riverstoneecoresort.blogspot.com


40 hidangan istimewa

" BERBUKA PUASA BALIK KAMPUNG"

"SELERA RAMADAN"

1 comment:

"Sila tinggalkan komentar anda"