NASI AMBENG ISTIMEWA

NASI AMBENG ISTIMEWA
HANYA DI RIVERSTONE ECO RESORT. Hutan Lipur Sungai Tua, Batu Caves, Selangor. 013-2080833, 03-92022672

Tuesday, July 6, 2010

AFFIN BANK BERHAD




Para peserta perlu menuruni bukit (absailing) untuk pulang ke markas.



Taklimat sebelum memulakan aktiviti War Game - Paintball

Gambar Kenangan




Response Ability Camp Training telah dilangsungkan di Riverstone Eco Resort pada 2 - 3 Julai 2010 lalu. Seramai 25 orang peserta dan 2 orang pegawai pengiring yang terdiri dari Kakitangan Affin Bank telah menghadiri latihan 3 Hari 2 ini.


Sepanjang latihan ini kesemua peserta didedahkan dengan pelbagai situasi kemalangan dan bencana alam yang memerlukan tindakan menyelamat dan bantuan. Selain itu setiap peserta juga perlu berakit, berjalan kaki berbatu-batu jauhnya, memasak bekalan makanan sendiri dengan menggunakan buluh dan air sungai dan memanjat bukit sebelum sampai ke tempat kejadian. Perjalanan pulang dari menyelamat juga memerlukan semua peserta berjalan berbatu-batu jauhnya disamping perlu menuruni bukit dengan tali (absailing).


Suasana sekitaran Riverstone telah berubah menjadi medan peperangan di malam hari dengan bunyi siren dan letupan mercun sebagai mock up suasana untuk menjadikan kesemua peserta merasai keadaan sebenar sekiranya berlaku kegawatan seperti ini. Selain itu kejadian kemalangan juga tidak dapat dielakkan walaupun melakukan kerja-kerja penyelamatan. Sebagai aktiviti tambahan, peserta juga diberikan peluang merasai permainan War Game Paintball pada hari terakhir latihan.


Adalah menjadi harapan kami, kesemua peserta yang terlibat dapat menggunakan semua pengalaman dan latihan yang telah dipelajari di sini di masa akan datang. Terima kasih kami kepada Pn Habibah atas kerjasama yang diberikan.




No comments:

Post a Comment

"Sila tinggalkan komentar anda"